torstai 30. marraskuuta 2017

Kylpyhuoneen ja saunan saneeraus.

Kosteusvaurio kohde


Pääsimme avopuolisoni kanssa remontoimaan 
kosteusvauriosta kärsinyttä kylppäriä, sekä saunaa. Asiakkaat olivat tyhjäntäneet 
ja hoitaneet suurimman osan purkutöistä, mutta me hoidimme loput.
Tämän projektin aikana olin välillä poissa, sillä olin remontoimassa rivitalohuoneistoja.

Mainitsin asiakkaille että olen harjoittelija, ja että opiskelen sisustusrakentajaksi. Kysyin heiltä millaiset suunnitelmat heillä on kylpyhuonen ja saunan suhteen, ja mitkä heidän toiveet ovat? koska minähän voisin auttaa heitä!
Toiveena oli maksimaalisesti istumapaikkoja saunaan. Suosittelimme "heti valmis" kiuasta sekä lämpökäsiteltyä haapaa seiniin, kattoon ja lauteiksi. Suosikki materiaalini sen takia että ei pihkaa.
Suosittelin myös kuivaustelinettä, sillä kyseessä oli suuri perhe joka rakastaa saunomista.
Kotona piirsin ihan vain ruutupaperille muutamat perspektiivikuvat, jonka asiakkaat kelpuuttivat.

Tältä työmaamme näytti alussa. Purimme siis loput villoista ja putsattiin huone.
 Poistin hyvin jämähtäneet "limanauhat", ei aavistustakaan minkä nimistä tavaraa oikeasti on.
Tässä vaiheessa olin jo toisella työmaalla, mutta projekti eteni silti. Koolaukset kuntoon ja uutta villaa seiniin.
Saunatila
Saunatila
Saunatila
Tästä näkee myös laatoituksen. Ylösnosto tosin puuttuu vielä saunasta.
Olin päässyt lähtemään rivitalo projektista ja saattamaan tämän projektin valmiiksi. Hieman kuvia työvaiheista puuttuu, mutta lopputulos kuitenkin näkyy. Minä sain laatoittaa tuon ylösnoston saunatilaan, ja tässä kuvassa näette kun saumaan lattian. Tämä oli helpompaa kuin seinien saumaus!

Tein sotasuunnitelman saunan rakennusta varten.
 Paneelit kiinnitettiin paneli kiinnikkeillä. Ei jää rumia naulanpäitä näkyviin.
 Valmis sauna!
Kylpyhuone
Kylpyhuone
Kätevä suihkunurkkaus, jonka ovet kääntyvät sisäänpäin tarvittaessa.
Kylpyhuone
Näkymä saunaan päin.

















Ensimmäinen kylpyhuoneprojekti jonka olen sekä suunnitellut sekä saanut olla mukana toteutuksessa!
Olen aiemmin tehnyt pohjasuunnitelman, mutta asiakas hoiti sisustuksen ja avopuolisoni toteutuksen. Ok olinhan minä siell apparin valun teossa.
Toisessa kylpyhuoneprojektissa olin vain apparina toteutuksessa, sillä erillinen firma oli hoitanut suunnitelman kokonaan.

yt,
Fanny
#iloinenpuuseppätyttö

1 kommentti: